1e week Dalian

19 juni 2023 - Dalian, China

Lieve volgers,

Na een lange reis kwamen wij aan in Dalian waar Cesar, Serena en Santiago ons op stonden te wachten. Santi riep ''Opa, Oma China'' Eerst gingen wij naar ons appartement, 38 verdiepingen hoog, waar het ons werkelijk aan niets ontbreekt, met een prachtig uitzicht over de gele zee. Daarna Elena voor het eerst vastgehouden en kennis gemaakt met de ouders van Serena en de nanny. De communicatie gaat met handen en voeten. Vervolgens zijn we naar ''Klein Venetië'' geweest. Ze hebben hier namelijk letterlijk en figuurlijk de gebouwen van Venetië nagebouwd, inclusief de gondels. We waanden ons in Italië. Donderdag hebben wij een bezoek gebracht aan "Castle Hotel Dalian'' met prachtig uitzicht over de zee en de boulevard. We verbazen ons over de gigantische hoge gebouwen en overal camera's. Je kunt hier veilig over straat lopen en het is hier heel erg schoon. Je ziet geen enkel afval langs de straten. Sigarettenpeuken worden nog uit de trottoirstenen gepeuterd. Stoepen worden veel geveegd. Het eten met stokjes gaat ons redelijk af. Henry is al met de metro naar het nationale voetbal team geweest in een voetbal stadion waar makkelijk 60.000 man in kan. De wedstrijd was tussen China - Myanmar en de uitslag was 4-0. Het verliep allemaal zeer orderlijk, geen bier, geen rellen en geen hooligans. Zo kan het dus ook. Er was dan ook ontzettend veel beveiliging. Wij lopen zo van ons appartement naar Cesar en Serena's appartement (44 hoog). Zij wonen in een 24uur beveiligde compound. De beveiliging kent ons al en laat ons zo door. We nemen Santiago vaak mee naar buiten om lekker te spelen in de compound, af en toe Elena ook mee in de kinderwagen. Wat ons ook heel erg opvalt is dat er bij weinig winkels nog met contant geld betaald wordt. Iedereen gebruikt hier zijn mobiel voor betalingen. Ze scannen met hun telefoon de QR code en betalen op deze wijze, dit geldt ook voor parkeren. De liften zijn uitsluitend voor bewoners, die moeten met behulp van een tag de lift activeren voor hun verdieping. Dit geldt ook voor ons appartement en onze huisdeur is ook beveiligd met een digitaal slot. Geen huissleutel meer nodig! Ook zien we veel straatverkopers met vers fruit.

Veel indrukken deze eerste week en wij genieten van ons verblijf hier.

Lieve groet van ons.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nely de Wit:
    19 juni 2023
    Echt in een andere wereld terechtgekomen. Mooi om te ervaren, denk ik. Wat heerlijk om weer zo dicht bij Cesar en familie te kunnen zijn. Groeten aan iedereen en veel plezier samen.
  2. Henry van Faassen:
    19 juni 2023
    Ik ben tlf.niet bereikbaar in China.
    Wegens netwerkproblemen.
    Groet Henry
  3. Jacob:
    19 juni 2023
    Dat is nog eens een ander stadion dan van FC Emmen. Vergeet niet je seizoenkaart te verlengen.
  4. Nicoline:
    19 juni 2023
    Wat toch geweldig, Hier wordt je blij van!!!!
  5. Egbert en Ria Koersen:
    19 juni 2023
    Wat fijn voor jullie, geniet ervan, en wat leuk dat jullie ons op de hoogte houden ,zo kunnen wij ook genieten van jullie mooie foto's en verhaaltjes, groetjes van Egbert en Ria
  6. De terVeentjes:
    19 juni 2023
    Zooo, mooi hoor! Geweldig! Lekker genieten met elkaar! En wat al een leuke dingen beleefd. Have fun en de groeten aan iedereen.
  7. Anja pierik weggen:
    19 juni 2023
    Dat is dus wel even anders dan in Dalerpeel🤣. Maar lekker met elkaar. Groetjes aan iedereen.
  8. Jan Stroeve:
    19 juni 2023
    Toppie,in een heel andere wereld terecht gekomen dus.
    Geweldig, geniet ervan samen.
  9. Skeepertjes:
    Heeeeej Chinagangers.

Jullie hebben het goed naar de zin zo te zien en te lezen. Met een geweldige vieuw 38 hoog 😨
    We kijken uit naar jullie volgend verhaal.
    Liefs J+J
    Genoeg te doen en te beleven.
  10. Gert en Mirjam:
    19 juni 2023
    Fijn dat we op deze manier met jullie mee kunnen leven.
    Groetjes Gert en Mirjam 😚
  11. Heleen en Gerard:
    Dag China, hier Coevorden
    Heerlijk om jullie ervaringen te lezen en fijn dat het goed gaat.
    Zijn benieuwd naar het volgende reisverhalen
    Liefs, Gerard en Heleen
  12. Klaas Veldhuis:
    19 juni 2023
    Hallo wereldreizigers. Erg leuk om te lezen en zien. Maar vanaf 38 hoog is het ook simpel om ons op de hoogte houden lijkt me. 😉
    Heel veel plezier daar samen! Groetjes uit Dalerpeel City.
  13. Jeannet:
    20 juni 2023
    Genoten van jullie verhaal. Geniet van alles en wij kijken uit naar het volgende bericht.De groeten van Roe en Jeannet
  14. Geesje Bosch:
    20 juni 2023
    Heerlijk om weer samen te zijn en je kleindochter voor het eerst te ontmoeten 🙂
    Hoop voor jullie dat geen hoogtevrees hebt, haha.
    Veel plezier en lekker genieten!!
    Groetjes Albert en Geesje.
  15. Hans ten Caat:
    Wat een mooie ervaring.
    Eten met stokjes?
    Ik zag toch nog een vork op je bord liggen.....
    Nog veel plezier jullie beiden.
    Morgen vroeg gaan we weer koffie drinken.
    Groeten , Hans
  16. Johan te Caat:
    21 juni 2023
    Henry en Anky heel veel plezier met jullie kinderen en kleinkinderen lekker genieten.
  17. Henk en Marleen:
    21 juni 2023
    Hoi Anky en Henry. Heel fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben in het verre China. We kunnen op deze manier op afstand mee genieten van alle belevenissen. Prachtig!! Groetjes daar en nog veel plezier!! Henk en Marleen.
  18. Roy Tellegen:
    24 juni 2023
    Leuk om te lezen dat het goed gaat. Zal de boel in de Peel wel een beetje in de gaten houden 😜

Groetjes Roy